3. maaliskuuta 2014

Jänöjussin mäenlasku kakku


Kummipoikani sekä hänen siskonsa viettivät yhteisiä syntymäpäiväjuhlia perjantaina ja minua pyydettiin tekemään kakku juhliin. Kakun piti olla sopiva sekä tytölle, että pojalle ja mielellään talvinen. Hetken aikaa mietittiin, kunnes kummipoikani äiti sai idean jänöjussin mäenlaskusta. Tällainen kakusta sitten tuli. (Kuvat ovat valitettavasti hieman hämäriä, sillä ne on juhlissa kännykällä napattuja...)


"Jos mulla oisi sukset vaan,
kyllä näyttäisin,
mäkeä kuink' lasketaan
ja kaikki voittaisin.
Vaikk' hyppyri tuo katala
on mulla liian matala,
niin pilvihin mä hyppäisin,
heille näyttäisin.

 Mutt' orava tuo oksaltaan
silloin haastoi näin:
Sä pullistelet varmaan vaan,
Jussi ystäväin.
Et kyllä hyppää pilvihin,
mä vaikka sua auttaisin
ja vedon lyön, jos teet sen työn,
niin häntäni mä syön.

Jos Jussi vaikka yllättäis,
se mistä tiedettiin,
ja jotta kiista selviäis,
sukset hankittiin.
Ja kohta mäen huipulta
Jussi huutaa hurjana:
Pois alta vaan, nyt lasketaan,
en pelkää ollenkaan!
 
Ja niinkuin myrsky konsanaan
hän syöksyi alaspäin,
ei aavistanut ollenkaan,
ett' vois käydä näin:
Kas satakunta volttia
hän teki ilman holttia
ja vatsalleen hän kinokseen
näin lensi suksineen.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...